preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Udžbenici 2023.-2024.
Školski akti
e-Dnevnik

Upute za nastavnike:
e-Dnevnik za nastavnike

Upute za razrednike:
e-Dnevnik za razrednike

Upute za učenike-roditelje:
e-Dnevnik za učenike-roditelje

Izleti i ekskurzije

 NATJEČAJI ZA TURISTIČKE AGENCIJE

eLektire

hrlektira.com

MATEMATIČKI KUTAK

ARHIVA

ARHIVA NAŠIH VIJESTI

Školska knjižnica

Školska knjižnica

 

ŠKOLSKA KNJIŽNICA

Školska knjižnica pruža obavijesti i spoznaje bitne za uspješno uključivanje u suvremeno društvo koje se temelji na znanju i informacijama.

Školska knjižnica omogućuje učenicima stjecanje vještina za cjeloživotno učenje, razvija njihovu maštu i pomaže im da postanu odgovorni građani.

                                                                         IFLA-in i UNESC-ov Manifest za školske knjižnice

Radno vrijeme

Čišla: PON/UTO/SRI/ PET: 8 – 14 sati

Kostanje: ČET: 8 – 14 sati

Školska knjižnica je organizirana zbirka knjižne i neknjižne građe koju knjižničari nabavljaju, obrađuju, čuvaju i daju na korištenje učenicima i učiteljima zbog zadovoljavanja obrazovnih, kulturnih, informacijskih i stručnih potreba te potiče cjeloživotno obrazovanje.

Temeljne zadaće:

-           osigurati intelektualni i fizički pristup građi u svim formatima (medijima)

-           uputiti kako unaprijediti stručna znanja

-           poticati čitanje i korištenje informacija

-           oblikovati strategiju učenja u timskom radu s nastavnicima

Školska knjižnica je mjesto partnerstva, stvaralačkog rada, inovacija i promjena, prostor ostvarenja učenikovih sposobnosti.

Školski knjižničar je nastavnik, suradnik u nastavi, informacijski, knjižnični i pedagoški stručnjak.


    

ŠKOLSKA KNJIŽNICA I KNJIŽNIČAR IZ DRUGOG KUTA GLEDANJA

Kako školsku knjižnicu i školskog knjižničara vidi i ocjenjuje uža pedagoška sredina (škola), odnosno šira društvena zajednica, nemamo sustavnih istraživanja izuzmemo li rad dr. Vladimira Strugara ,,Ravnatelj škole i školska knjižnica''.

Riječ je o empirijskom istraživanju provedenom u svibnju 2005.g. Anketnim upitnikom obuhvaćeno je 26 ravnatelja osnovnih, 12 ravnatelja srednjih škola te 1 ravnatelj Doma učenika u Bjelovaru.

Istraživani su:

• bitni podatci o školskim knjižnicama

• stručne i osobne kompetencije školskog knjižničara

• sagledani su iz ravnateljske perspektive pojmovi: školska knjižnica, školski knjižničar, kompetencije knjižničara, opseg poslova, načini nabave i izgradnje zbirki…

Ravnatelj škole osigurava: sredstva za uređenje i opremanje prostora, nabavu knjižnične građe, stručna usavršavanja… On stvara materijalne uvjete nužne knjižničaru da bi ostvario svoje poslanje posrednika informacija, pedagoškog stručnjaka koji odgaja za i potiče korištenje izvora znanja (knjiga, časopisa, Interneta i drugih medija…).

Prema spomenutom istraživanju u očima ravnatelja knjižničar je:

• stručni suradnik (32,3%)

• učitelj-stručni suradnik (27,9%)

• stručnjak za knjižnične medije (22,1%)

• te informacijski stručnjak (17,6%).

Od mnoštva osobina školskog knjižničara ravnatelji su posebno istaknuli:

- komunikacijske i kreativne vještine

- poznavanje struke

- primjena pedagoških znanja

Poslove školskog knjižničara ravnatelji su ovako rangirali:

- obučava učenike za pretraživanje literature

- razvija potrebu redovitog posjećivanja knjižnice

- razvija čitalačke sposobnosti učenika

- upućuje učenike u metode istraživačkog rada

- timski s nastavnicima priprema nastavne sate i projekte

- pomaže učenicima pri izboru knjiga…

ISKUSTVO

• Uređenje prostora: izrada idejnog i izvedbenog projekta, opremanje knjižnice

• Projekt nove škole i mjesto knjižnice unutar škole

• Informatizacija školskih knjižnica (2000.-2010):

• Nabava računalne opreme i instalacija Interneta

• Nabava računalnog programa

• Edukacija knjižničara

• Revizija i otpis

Knjižničari, knjižnični i informacijski stručnjaci, posrednici su znanja i važni sudionici društva znanja. U novije vrijeme knjižničare se definira kao informacijske stručnjake iako je pojam informacijski stručnjak znatno širi jer obuhvaća uz knjižničare i «upravljače znanjem (knowledge managers), voditelje informacijskih odjela (chief information office), osobe koje razvijaju službe i usluge na webu (web developers), informacijske posrednike i savjetnike.»

Temeljne kompetencije knjižničara povezuju stručne i osobne vještine i znanja, a mogu se sažeto prikazati u četiri točke kao:

• upravljanje informacijskim organizacijama

• upravljanje građom što uključuje «identifikaciju, odabir, procjenu, pohranu te pružanje pristupa relevantnim jedinicama građe.»

• upravljanje informacijskim uslugama «od konceptualne faze do oblikovanja, razvoja, testiranja, oglašivanja, pakiranja, dostave i povlačenja usluge»

• primjena informacijskih alata i tehnologija da bi omogućili «najbolje usluge, pristup najrelevantnijoj građi…»

Od mnoštva osobnih kompetencija (profesionalna znatiželja, vizije, lakoća komuniciranja i uvjerljivost, stvaranje partnerstva, sklonost timskom radu, planira i određuje prioritete, kreativnost i inovativnost, fleksibilnost u vremenu stalnih promjena…) najčešće se navode:

• komuniciranje na hrvatskom i stranom jeziku

• osnove matematičke pismenosti te znanja iz znanosti i tehnologije

• osnove digitalne pismenosti

• zna kako se uči

• posjeduje interpersonalnu, intelektualnu, društvenu i građansku kompetenciju

• smisao za inicijativu i poduzetništvo

• kulturna svjesnost

Iako se na prvi pogled čini kako školski knjižničar nije prijeko važna osoba u procesu učenja i stjecanja kompetencija učenika, riječ je o pogrešnom dojmu. Uistinu sveopća informatizacija i internetska dostupnost raznih sadržaja dobrim dijelom zadovoljava učenikove potrebe i daje odgovore na njegova pitanja, ali ne može u suštini zamijeniti školsku knjižnicu i njenog djelatnika. Riječ je o centralnom prostoru škole u koji učenici rado dolaze, pišu domaće zadaće, druže se, posuđuju i vraćaju knjige, rade na raznim projektima, sudjeluju u izradi sadržaja za pano i slično.

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Nikolina Radmilo   datum: 17. 9. 2013.

Tražilica



Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Upisi u 1. razred


Upisi u srednje škole

IDEMO U SREDNJU!


Upute za rad


OFFICE365


UPISI U GLAZBENU ŠKOLU


Oglasna ploča

SIGURNIJI INTERNET


Savjeti za djecu


Hrabri telefon





preskoči na navigaciju